Frågor och svar

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna – så du snabbt kan få koll. Och skulle något ändå vara oklart: hör av dig. Vi är bara ett samtal, mejl eller formulär bort.

Vad gör Recompany egentligen?

Vi är din externa avfallsavdelning. Vi tar helhetsansvar för att ditt avfallssystem fungerar – varje dag.

Det betyder att vi hanterar allt: upphandling, logistik, underhåll, statistik, skyltning, utbildning – och ser till att lagar följs.

Ja! Vi hämtar inte avfall själva, vi samordnar och bygger en helhet så du som kund får total kontroll.

Vi jobbar med fasta priser per fastighet eller kvadratmeter. Du får en faktura, en kontaktperson – inga dolda kostnader.

Du kontaktar oss. Vi löser det. Oftast samma dag. Vi är din krisplan när sopbilen inte dyker upp, men vi löser oftast det innan det sker eftersom vi arbetar proaktivt.

Nej. Vi kan jobba med era befintliga avtal – men vi ser till att ni får rätt villkor och att leverantörerna levererar.

Vi är brutalt ärliga, systematiska och 100 % på din sida. Och vi ger oss inte förrän du slipper tänka på avfall.

En outsourcad tjänst där vi sköter allt kring ditt avfall. Du får bättre kontroll – med mindre insats.

Absolut. Vi anpassar vår modell oavsett storlek – allt från bostadsrättsföreningar till kontorskomplex.

Ja. Vi gör guider, skyltar och manualer – och ser till att de faktiskt används.

Vi håller koll på allt från miljöbalken till lokal sophämtarpolicy. Du slipper. Vi ansvarar.

Att försöka hantera avfallssystemet själva – utan tid, kunskap eller helhetssyn. Det kostar mer än det smakar.

Ja. Och inte bara samlar – vi tolkar, rapporterar och föreslår förbättringar.

Hör av dig

Upptäck möjligheterna med oss som partner

Ska vi ringa dig?

Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så ringer vi upp dig under kontorstid.